söndag 16 augusti 2015

Fort o fel...

Ja så kan man sammanfatta det! Fort o fel... 3 klasser i Nässjö, en agility o två hopp. Första start var agility. Jag tror både hon o jag är lite splittrade första klassen, det var väldigt varmt, fullt med folk o hundar överallt, svårt att värma upp o veta HUR jag ska värma upp! Kan inte ha henne lös utanför planen för rätt som det är så kastar nån en boll å då drar hon. Det är dock ingen fara inne på plan, då har hon fokus på det. Men banan kändes väl okey, en svår avslutning med en slalomingång som var helt fel för mej, men jag hade väl en plan. Vi missade dock ett hinder som hon kom lite för fort emot o det stod i vinkel så hon sprang förbi å sen när hon fattade det så försökte hon rädda situationen o hoppa men då var det från fel håll o då blev vi diskade. För första gången faktiskt! Vi har ju haft placeringar o fel hittills. 

Nästa start var hopp. En skitrolig bana, men med en riktigt lång raksträcka som start. Diagonalt över hela planen o sen höger över till andra hörnet. Allt gick kanon ända tills hon kom full fart ut ur en tunnel o skulle hoppa ett hinder som stod lite längs med, jag var inte tydlig nog o jag tror inte hon noterade det ens så disk där åxå, men jösses vad bra det gick i övrigt! Konstigt att man kan bli diskad o bara tycka att det är skitkul ändå...

Sista loppet var lite svårare, lite klurigare bana. Men va tusan, bara o köra på. Men - det var nåt annat som störde... jag hade mitt midjebälte på mej istället för träningsvästen o det är resår i bältet. Efter några meter märkte jag att jag tappar det! Fick alltså springa o hålla i det samtidigt som jag skulle peka o visa vart vi skulle... inte optimalt... Disk där åxå, men jag kommer knappt ihåg vad som hände faktiskt. Skit samma. Hon gjorde ett bra jobb. 

Det var premiär för mitt nya tält åxå. Det funkade kanon, men jag hade inte Poppy där, det var för varmt, hade en skuggig o fin plats för bilen istället. Tänkte att hon får ha sitt antiskällhalsband på sig - men då läcker det som ett såll... andra gången det pajar! Fick bråka med dem sist när jag skulle byta, de hörde inte av sig... men nu har jag den gamla mailkorrespondensen kvar o adressen var jag ska skicka den. De hörde av sig när jag skrev att jag skulle höra av mig till tidningarna o lägga det på fejjan... Hon skäller ju nästan hela tiden o det tar mycket kraft av henne. Hon blir lugnare när hon har det på sig för hon varvar inte upp så då. 

Nu är det några veckor till nästa tävling. Bra, då hinner vi träna lite o jag har fått ont i foten, stortåleden. Det blir sån belastning när man springer järnet o jag har nog ansträngt den lite mycket. Får köra lite rehab till - där åxå... Höft o rygg o tå, inte så mycket kvar som inte har krämpor! ;-) Det är bara o kämpa på. 

Idag blir det städ o gräsklippning här. Börjar ju jobba imon o det är skönt att vara lite i fas! Ska gå en längre runda med Poppy åxå. Vi har träningstävling på klubben imon åxå, tänkte köra igenom lydnadsklass 1. Får se hur hon funkar med lydnaden nu, har inte kört det så mycket. Ska jobba mån-ons, ledig tors o jobb fredag. Skönt med en lugn start. 

Nähä, dags o röja lite inne nu... Utsikt från mitt tält!
Tjo!
H