torsdag 13 augusti 2015

Dags o hitta sin kalender...

Verkligheten börjar närma sig o jag inser att jag har noll koll på min planering för tillfället... trodde jag skulle bistå och vara tävlingsledare på augustikannan på lördag, men det var visst nästa lördag och då trodde jag det krockade med agilitytävling i Nässjö, men det gjorde det inte alls utan den tävlingen är NU på lördag! Ja, jösses. Dags att vakna till. Satt med min kalender igår o skrev in vilka helger jag jobbar i höst. Byter schema rad med kollega, så det blir lite andra helger än vad som var tänkt från början. Det krockar väl med lite saker jag lagt in, men det löser sig nog. 

Fick hem mitt nyinköpta tält igår! Köpte för halva priset från friluftsvaror.se, ett sånt där utställningstält. En agilitytävling tar ju ofta en hel dag o det är rätt skönt att ha både hund o grejer på samma ställe. Kul att det är i Nässjö, för då är det lite mer folk från hemmaplan på plats som man kan samsas med! Startlistorna kommer väl ut fredag kväll skulle jag tro o jag ska köra en agility o två hopp. Har ju faktiskt fortfarande inte diskat mej, men det är väl dags nu som jag o uppfödaren Maria konstaterade. Jag har ju dessutom kört två tävlingar o fått en pinne på båda o det kommer ju inte hålla i längden har jag insett. Så vi får se! Men jag är taggad! Hoppas bar inte det är så där kvavt å dumt, svårare att vara fokuserad då. 

Ska till Hasse på Sjökanten imon med M-L, ska bli trevligt! Det är riktigt bra för de spelar från 19-22 ca o sen är det liksom slut. Passar bra när man liksom vill hem o sova då... Har sovit alldeles för länge idag o har varit helt seg hela förmiddagen... Har druckit kaffe nu å ska ut o trädgården o plantera om lite blommor o fixa lite. Blir väl promenix med Poppan o agility en sväng ikväll med henne. Körde "staktetträning" i tisdags morse på klubben, samma som på tävlingen. Det är svårt att få till det, men till slut lyckades vi! Ska se om det är nån bana där som vi kan köra. Missade träningen där i tisdags kväll för jag o kompisen M var o paddlade kajak i Munksjön o upp i Tabergsån. Riktigt trevligt! Å Jönköping visade sig från sin bästa sida! Mycket folk, solen sken o folk satt ute. Det finns bäver upp i ån o vi såg en hel del spår som vår guide visade oss o vid ett tillfälle så hörde vi ett rejält plask, men såg tyvärr ingen. Vår guide har både sett bäver o kungsfiskare (heter den så?! Sveriges minsta fågel...) Min kompis fick detta i present för att hon fyllde jämnt typ i våras... så dags, men det var uppskattat!

Jobb börjar närma sig, har pratat både min min chef i Jönköping, chef i Eksjö o min kollega i dagarna. En dels om behöver avhandlas innan uppstart. men det löser sig. Ska jobba 2 veckor i Jönköping o sen kör jag igång i Eksjö. Ska försöka få igång dem där att kunna hålla i lite utbildningar o annat o sen stötta dem i patientarbetet. 

Nähä, nu är det dags o gå ut i solen! Har hittat lite svamp å ta hand om! En sopp av nåt slag, Strävsopp enligt pappa å det tror jag på!

TJo!
H