söndag 9 augusti 2015

Vi drar till fjällen!

Njuter i fulla drag! Trots att vädret varit lite sådär... Men nu verkar det ha vänt å solen tittar fram! Har varit i Grövelsjön å vandrat å det var fantastiskt på alla sätt! Poppy skötte sig finfint å det var premiär i att sova i tält! Första natten fick hon lite spel när hon inte riktigt fattade att vi liksom stängt öppningen ut!? For som en torped runt i tältet å försökte trycka sig ut... Men sen lugnade hon sig o däckade på 3 sekunder, insvept i en dunjacka! 

Så söt! Det var otroligt vackert å vädret skötte sig. Jag har inte vandrat så innan, så det var en lite vinglig start med så mycket packning å uppför å steniga. Jag tänkte de första 5 minuterna att "hur ska jag klara det här!?" Men sen rullade det på å om det är nåt jag kan vara är ju att vara envis när det är kämpigt å det belönade sig! Sen kändes det inte kämpigt, bara första stunden när man skulle  igång igen, sen hittade man ett lagom tempo å rullade på. 



Igår var jag å tävlade agility igen! Denna gången var det Mönsterås som höll i det men vi var i nån liten ort som heter Fliseryd. Det var en massa evenemang samtidigt, hoppborgar, flyguppvisning med modellplan, westernridning, uppvisning av bilar, mc å traktorer, allt på samma plats som tävlingen! Snacka om störningar... Men denna gång var jag inte så orolig för det faktiskt. Får ju passa henne lite för andra hundar, bollar som kastas å om barn springer, då går hon igång. Jag hade fått låna ett tält å det var skönt att ha. Det var stundtals väldigt kvavt å varmt å bilen stod parkerad en bra bit bort å utan skugga. 

Första starten var hopp. Kände med lite stressad å Poppy åxå. Första hindren var hon inte med mej utan var okoncentrerad å gick förbi 2 tror jag, sen kom hon igång å det gick bra sen. 10 fel å tidsfel bidde de. Nästa klass var agility å den banan var mer tilltalande. Det gick skitbra å 0 fel, pinne å 3.a! Sen var det agility igen, lite krångligare bana å så blev det sådär tryckande varmt å så fick vi stå å vänta en stund för det var nåt strul. Därmed blev det några missar. Kommer faktiskt inte ihåg vad som hände... 

Sista klassen var hopp! Jätterolig bana men med en svårighet, ett "staket" med ganska brett emellan hindren å det var 4 hinder. Vi fick ett missförstånd vid näst sista hindret i staketraden, 5 fel, annars hade vi kommi
kommit 5.a å pinne. Men det gör mej inget, bra att få träna i de lägre klasserna! 

Här är den. 

Idag ska jag klippa gräset å röja här hemma. Ska till gymmet åxå tänkte jag. Min rygg har havererat lite å jag har ju bara gymkortet augusti ut.  Får se sen. Har pratat med min chef åxå å vi har kommit överens om att jag ska göra mina helger på Gästhemmet å vardagarna i Eksjö, dvs ledig innan å efter helg. Hmmm... Det ska synkas med sånt som man dessutom vill göra på helgerna... Men det löser sig! Solen skiner nu å dags att sätta fart! 
Tjo!