söndag 7 juni 2015

Sommaren är här! Nästan...

Var inställd på sol nu i helgen när jag är ledig tre dagar i rad, fredagen var ju så fin, men då satt jag mest i bilen, jobbade i Jönköping. Men blåst o mulet bidde det visst. Skön kväll igår dock. Hemmapyssel igår, rensade ur en massa kläder, läste, åkte till Huskvarna Hk o körde agility o sen körde jag ett pass på gymet. Japp. Har köpt träningskort på Berga i Tenhult. Nära o bra. Ända chansen för att jag ska ta mej dit. Faktiskt riktigt kul! Jag har bara kört 2 ggr nu, men det har inte varit mycket folk de tider som jag varit där. Syftet är ju att stärka upp mej o rehabträna för min höft. Min google-diagnos stämde; iliotibialbandsyndrom. Jag sa inget utan sjukgymnasten fick analysera själv. Så nu är det styrka o stretch som gäller. Passar på att köra hela kroppen lite grand när jag ändå är igång. 500 spänn för 3 månader inklusive pass. Så hittills har jag betalat 250 kr/gång... Ska nog få ner det några spänn till! Har slutat äta sött åxå. Får se hur länge det håller. Var o fick akupunktur o behandling för höften o hon hjälpte mej o stretcha i jösses vad ont det gjorde! Nålarna var ingenting kan jag säga, men stretchningen... Jag är fruktansvärt stel baksida lår o (hamstrings) o jag tror att det är lite roten till det onda. Men hon bad mej om en sak - ät inte socker! Det minskar töjbarhet o rörlighet i musklerna. Inte tusan vet jag om det är sant, men jag vill ju inte att det ska göra så ont igen, så jag slutade direkt. Ska dit imon igen. Är så trött på att vara begränsad av onödiga krämpor. Vill att min kropp ska vara stark. Det behöver inte gå fort eller så, men framåt!

Förra helgen var det möhippa för Lisette. Det blev så lyckat! Från kidnappning till kväll. Vi hade bestämt att vi skulle träna spår o där tog vi henne. Sen blev det islandshästridning o nån slags sydamerikansk latinodans. De gick ut på kvällen, men jag åkte hem. Var så trött så det fanns inte. Gick promenixen med Poppan o somnade i soffan. Söndagen likaså. Men ryckte upp mej o körde agility o var å handlade en massa. 

Agilityn är verkligen riktigt rolig! Otroligt teknisk o jobbig eftersom man får springa som aldrig förr. Inte så optimalt för mej just nu, men jag stretchar efteråt. Poppy tycker åxå det är jättekul, men hon blir så trött! Hon satsar järnet, men får samtidigt tänka mycket eftersom vi kör en hel del teknik. Hon låg utslagen på golvet hemma igår. 

Idag är det rallylydnadstävling i Forserum. Ångrar lite att jag inte anmälde, men känslan sist var inte bra o jag har verkligen inte tränat det. Ska ändå åka dit en sväng å miljöträna tänkte jag. Ska ev köra agility med Lisette ikväll. Jag ska fortsätta o greja här hemma, ev klippa gräset igen idag. Det är så vackert här ute nu! Kossorna har kommit åxå. 3 vita Charolais med kalvar. Syrenerna blommar o det finns även en stor buske med vita syrener. Ängabollarna har börjat komma o lupinerna likaså. Smörblommor i mängder o vita o blå förgätmigej. Å en hel del annat som jag inte har namn på! 

 Lisette i pose! ;-)
 Hästen jag hade på ridturen!
Hemma!
Tjo!
H