söndag 28 juni 2015

Happy lördag, Mellow Söndag...

Bröllop igår och det var fantastiskt fint! Allt flöt på och även vädret var med oss. Bröllopet var i Järstorps kyrka o sen blev vi bussade till Isabergs golfklubb. Jag o Sussi hade lämnat hundarna på Arvidabo hundpang och jag skulle bo hos dem på natten. Vi blev upphämtade med buss i Taberg till kyrkan o sen vidare, så det var smidigt!

Så här fina var de, Lisette o Daniel!

Det var nog ca 100 gäster så det var en stor baluns. Jättegod mat o fina tal o upptåg. Jag skulle förevisa o prata lite om möhippan. Hade lyckats filma kidnappningen och sen även när hon dansade lite latino-moves! Det kändes bra att presentera det! Sussi hade blivit ombedd att prata lite om LIsette, utifrån hundvärldens ögon. Hon hade lite funderingar på vad hon skulle säga o frågade mig så fick lite flow o skrev ner följande: 

Kära brudpar! Kära Lisette!

Genom hunderiet lärde vi känna dej
Som en väldigt glad o sprallig tjej!

Mungipor i topp
Särskilt om vi skojar om någons snopp…

Men med ett otroligt fokus på träning
Det blir ju även vår belöning

Alla fantastiska tips o trix
Gör att allt blir som en quick fix!

Men med din fantastiska struktur
Kan ju ingen bli sur..

Tjolahopp o in i Excel
Morgon, middag o varje kväll..

Hundträning, soptömning, träning o mys
Från oss andra hörs ibland ett o annat fnys

Vi hoppas att Daniel han har en egen excelfil
Inklämt mellan träning o jogg i nån mil…

Men vi får inte skicka ut henne i skogen själv
Att hitta tillbaka går inte att lägga in i Excel

Dessutom en riktig Glufs hon är
Som tvingar sina träningskompisar till fika både här o där

Vi kan ju aldrig till en fika säga nej
För vi vill ju inte såra dej..

Tur att Gullets ända intresse är Lisette
och att intressen är dyra – det är helt rätt!

Shopping på nätet – inga problem!
Du borde snart ha en egen budbil som kör allt hem

Men Gullet sponsrar gärna till koppel o grejer
Men ett krav det har hon, att allt matchar i färger!

Älskade Lisette!
Med dej blir livet lätt som en plätt

Så nu vet du, Daniel, vad du har framför dej
Men vi hoppas ibland få låna denna tjej!



Jag som är så blödig grät till o med när jag skrev det... :-O Sussi la till lite och jag tror det blev väl emottaget! Fick skriva ett till sen till kompisen Carro som åxå gifte sig igår, men där kunde jag ju inte närvara. Märkligt att det inträffar samma helg, jag går liksom aldrig på bröllop!

Det var buss hem på natten sen. Vi lyckades övertala busschaffisen att det var klart bäst att köra över Bondstorp hem så vi kunde hoppa av där... Å det var det ju! Mycket närmare än att köra över Jönköping o avsluta i Taberg! Vi var väl hemma vid 2 tror jag. Hämtade hundarna på fm o gick promenad o körde uppletande. Skönt o komma hem sen, varit på gym, klippt gräs, lagat mat o gått kvällspromenad. Det var så vackert, fint o kärleksfullt igår o kontrasten idag känns nästan lite märklig, gör att jag känner mig lite mellow! Men det går väl över. Imon jobb imon, har en lugn vecka framför mig på min lediga tid. Inget bokat alls knappt o det ska bli skönt. Hinner med lite pyssel här hemma hoppas jag. Det ska ju bli fint o jag har lite trädgård att ta hand om. 

I fredags var jag, Marie-Louise o en kompis till henne i stan på kvällen, Hasse på Sjökanten o sen en sväng i city. Träffade kompisen Anna med gäng, så det var livat! Både jag o M-L körde så det var lugnt. Det var live på Hasses så vi var uppe o rockade loss. Det var kul! Kanske ska dit en sväng igen på fredag. Får se vad det är för band. 

Det hade gått bra på hundpanget med Poppy. Har inte lämnat henne där innan o jag hatar verkligen att lämna bort henne så... har inga problem att lämna henne till Anneli, där vet jag att hon får jobba o hon har koll, men här var det nytt för både mig o henne o det skär i hjärtat. Säkert fånigt, men det är väl det att jag inte kan förklara att, det är bara tills imon, jag kommer tillbaka! Lovade mig själv nästan att inte lämna henne så igen, men det kan ju bli lite svårt. Men det gör mig himla ledsen när jag tvungen att göra det... Men hon blir trött o lugn å det visar väl hur jobbigt hon tycker det är. 

Nä nu ska jag kolla färdig på PS I Love You. Perfekt film att avsluta söndagen med faktiskt!
Natti
H