söndag 14 juni 2015

Genrep!

Tränat lydnad o agility med Elinor och Lisette idag. Elinor åker till Italien imon för VM i lydnad så det var lite genrep idag. Mex gick jättebra, pigg o glad så det finns ju goda förutsättningar! Det blev ju pallen på VM sist så det ska bli jättespännande. Hon startar på lördag vid lunch å det ska kunna följas via nätet. Här är fria följet. Hur långt som helst o känns ganska rörigt... å på engelska dessutom o säkert med italiensk brytning...

Poppy gick ganska bra, lite agility innan så är hon talbar sen. Starter x flera o lite ruta. Haft en lugn em med gräsklippning, bok o varit på gymet. 4:e gången nu. Räknar ner, 500 kr / 4 = 125 kr har det kostat hittills per gång... ;-)

I fredags var jag med en kompis, M-L och hennes kompisar på Nässjö torgfest. Överraskande bra band faktiskt! Tänkte att det var några som spelande hellre än bra, men det var helt okey. Jag körde, så det var lugnt, men vi var uppe o dansade allihopa, så det var roligt! Igår var jag hos kompisar o käkade o kollade prinsbröllopet. Tycker det är fint, oavsett vem som gifter sig! Ska ju på bröllop om ett par veckor o klänning o skor är fixade, ska fixa håret på förmiddagen o en väska har jag. Poppy är inhyst med Sussis hundar o jag sover hos Sussi när vi kommer åter. 

Snart midsommar och det ska åxå spenderas med kompisar. Blir nog lugnt o städat skulle jag tro. Kompisen som jag ska till flyttar in på onsdag o det är midsommar på fredag, så det blir nog lite som det blir! Det är sällskapet som är det viktiga!

Nu blir det bingen här. Eksjö imon så det blir upp i ottan. 
Tjo!
H