torsdag 11 juni 2015

Nedräkning....

Har 3 pass kvar i Eksjö, trivs väldigt bra men det är lite jobbigt att åka. Inte själv körandet, men att det tar sån tid att var a på plats å att komma hem. Idag har vi varit i Tranås å jobbat. Passade på att äta på golfrestaurangen som vi fått tips om. Detta jättegott! Satt ute i solen å åt. Alla i golfkläder utom vi som hade våra vinröda bussaronger på oss... men va tusan, det kvittar ju! 

Har tränat lydnad med Elinor ikväll. Hon åker till Italien att delta i VM i lydnad på måndag - spännande! Poppy å jag körde agility innan så hon var ganska behaglig på lydnaden sen.

Var igår kväll på lite utflykt till min barndoms badplats, Fängen. Vi åkte ofta dit, det ligger inte så långt hemifrån. Ska åka dit å bada i sommar tänkte jag! Sen var det Sommarkväll i Ödestugu som jag stannade till på på hemvägen. Min hyresvärd, Simon, höll tal om landsbygdsutveckling,  han jobbar med det på kommunen. Bra tal, tycker jag. Fick veta att det blir bredband hem å att jag ska få ett nytt kylskåp! Efterlängtat. Vill ha en större frysdel å kylen överst.

Imon blir det Jönköping. Det har ju varit lite skriverier i tidningen om att man ev ska dra ner på en massa spetskompetens i kommunens Hälso- o sjukvårdsorganisation. I förslaget som cheferna lagt fram så skulle bl  6 tjänster bort på Gästhemmet,  3 tjänster bort i vårt Palliativa team där jag jobbar mest, sårsköterskan skulle bort å demensteamet. Plus mycket annat. Det ska läggas fram till äldreboenden i nästa vecka. Det som det egentligen är, det är ett förslag för att äskar pengar för att kunna behålla de här verksamheterna. Annars kommer Jönköpings kommun bli en ganska dålig medelmåtta på vård å omsorg... Det förebyggande arbetet skulle åxå bort. Jag är inte så orolig! Det som egentligen behövs är att dra ner platserna på äldreboendena. Det finns många tomma platser på boendena har jag förstått, men det kanske är mer känsligt att stänga ett boende!? Vad vet jag...

Skönt med fredag imon i alla fall. Ska till kompisen M-L i Nässjö imon å häng med henne ut på torgfest vad de nu e... ska bli trevligt att ses i alla fall! Vi har väl mest tränat hund ihop. Har en ledig helg framför mej med hundträning å gräsklippning.
Kastanjen hemma!

Gullefjun med en av sina älskade pinnar! 💜
Tjo!