söndag 29 mars 2015

Fylle-dan avklarad!

Ja då e man lite äldre igen då... men det blir man ju varje sekund förstås, men en årsdag är passerad! 49 för kännedom... Den bäst presenten var nog det fina vädret! Vi åkte till en sjö på em å njöt av solen som faktiskt gassade mot oss! Poppy gjorde väl sitt bästa för å hålla igång oss, men vi lyckades avvärja de värsta lekattackerna...


Inte still en sekund om hon slipper! Var på Tibro BK på fm å körde igenom lydnaden å det kändes ganska bra. Ett litet uppletande innan å två spårupptag på hemvägen å 5 km promenad hindrade inte hennes ork... För övrigt en stillsam dag! Idag har vi varit på lerduveskytte tävling å det var trevligt. Morgan hade fått åter sitt vanliga vapen från lagning så han var nöjd. Jag ska väl prova lite själv vid tillfälle, men det får bli när det passar. 

Stannade till på Brukshundklubben idag å körde lydnad,  men nu var hon lite för het igen. Det gick väl hyfsat ändå, men det kom lite ljud å det gillar jag inte. Bit ihop å kom igen! Handlade på vägen hem å hittade såna där fina vinterrosor som är perenner som jag ska sätta ut! De är så fina! Annars är det mycket liv å rörelse i naturen nu! Har nog aldrig sett så mycket djur! För att nämna några; grävling, räv, en uggla, rådjur förstås, en morkulla promenerade över vägen när vi körde bil, tranor och ett svanpar bor vid dammen en liten bit härifrån. Älg har jag dockningsstation sett på ett tag! Men det vågar man ju inte önska sej, då får man väl den i rutan... 

Eksjö imon, ska till Mariannelund på besök vet jag. Känns nästan exotiskt! ☺ På fredag kommer 1 eller 2 bröder med sambo/särbo å ett par kompisar. Måste lägg upp en maten eftersom jag är å tävlar hela dan, men vi kan nog sno till nåt! Får försöka känna på sommartiden nu å se hur trött jag e imon...
Natti! 
H