måndag 23 mars 2015

Trött på grått o beige...

Å då menar jag färgerna utomhus nu! Jag vill ha grönt å skönt! Men det är väl lite tidigt än som min kollega sa... tålamod!

Haft en skön men intensiv helg! Uppflyttning till fortsättning rally avklarad. 94 p å det kändes väl sådär. Hon var inte helt fokuserad om man säger så, men nu vet jag lite mer om hur jag ska (eller rättare sagt inte ska...) belöna när vi går av plan! Hon börjar ladda vid de sista momenten - Hon har redan koll på det... pratade Maria, uppfödaren, hon summerade det som så att min å Poppy vardag går ut på vem som överlistar vem... lite sanning i det! 

Igår var vi på jaktstig, lerduveskytte. Jag var med å tittade å de va skitkallt... Full storm å nån plusgrad. Men jag var rätt välklädd. Jag sköt inte, endast åskådare. Får väl ta tag i å öva lite (mycket...) så får jag väl se om jag kan prova nån gång! Hundarna fick va hemma, det blev promenad å lydnad på em å efter det åkte vi på utflykt till Tomtabacken. Vi körde lite fel så det började skymma när vi kom fram, men det var en mysig utflykt! Men kall...

Igår å idag är jag i Jönköping å jobbar. Det härjar magsjuka i huset så jag hoppas verkligen jag slipper... Eksjö onsd - fred å börjar vid kl 8 å ska föreläsa för AT-läkarna. Ska bli kul. Har uppdaterat mej lite, kände jag behövde toppa formen något...Har bra koll, men det kan va lite klurigt.

Nej nu blir natti här!
Tjo!