onsdag 25 mars 2015

Polis-Poppy...

Behövde god sömn inatt för att vara laddad inför dagen idag, somnade hyfsat men vaknade vid 02 av en rasande Poppy som for från ruta till ruta i vardagsrummet och kollade ut... Något hade väckt henne och hon var förbannad... Jag upp i morgonrock o telefonen i handen, spanade ut men såg inget. Hon har varit lite taggig idag på tomten, spanar ut mot en skogskant, så det är väl nåt djur som varit lite nära. Troligen inte nåt av de "vanliga" djuren, hare, älg, rådjur, för hon brukar inte resa ragg o så för dem, men det kan ju vara en grävling eller nåt, vet icke! Men hon gillar inte om nåt tassar runt här kan jag säga...

I måndags kväll var det tävlingsträning som Martin höll i. Jag o Poppan körde Ingång på plan, fritt följ i 1,5 min, inkallning, tung apportering och hopp. Fria följet var väl ingen höjdare, hon har svårt att hålla fokus. Inkallningen har hon strulat med, vill inte sitta kvar, men det gjorde hon nu, hoppet finfint och tungen rätt ok. Så det artar sig! Sen kastade jag mig från det ena träningsgänget till det andra som körde rally. De hade byggt två banor, en fortsättning o en nybörjare. Vi kastade oss direkt på fortsättning och det gick väl ganska bra tills vi kom till nåt som heter 8:ans frestelser... det ligger två grejer eller skålar med godis utlagda och dessa ska vi passera några gånger genom att gå som en 8 runtikring... Poppy ser det som en chans till externbelöning o tar för sig direkt... Jag har svårt att "toppa" andras grejer med mina egna. Får väl ta upp det på Siv-kursen. Ska ju köra en dubblerad fortsättning rally på långfredagen så jag behöver jobba på det tills dess. Det vore ju sådär om hon far fram o greppar grejen som ligger o sen liksom inte vill släppa... vad får man för avdrag på det liksom...



Jaja, det visar sig! Ska även anmäla till bruks spår men då inte köra platsen. Den känns inte stabil än... Skulle kört lydnad idag, men var ute o joggade intervaller o blev svett, tog på mig varmare kläder o stack o handlade lite, men sen svängde liksom inte bilen in till fotbollsplanen utan åkte hem istället... förståeligt, 1 plus o blåsigt som tusan. Måste tänka på hälsan... ;-) Hem o betalade räkningar istället. Januari-mars är lite sura månader räkningsmässigt, bilförs, bilskatt, sophämtning, dyrare elräkning, både den fasta o löpande kommer i februari, osv... Men sommaren är bättre! Dessutom fått en hyfsas lönehöjning nu, om man har en vidareutbildning så fick man ett generellt påslag samt den individuella lönehöjningen. Gött! Men den kommer först sista april. Får ju lön från 2 arbetsgivare nu, har lite dålig koll på timmarna/månad som det blir, men cirka heltid räcker för mej. Huvudsaken är att jag får betalt för det jag gör och jag registrerar ju timmarna så det blir korrekt. 

Imon är jag i Eksjö o sen ska jag hem o rasta hund sen blir det Harrys på kvällen med jobbet, en 50-åring ska firas. Men det blir lugnt o kortvarigt för min del. Tar nog med mej Poppy o tränar på vägen in, hoppas det inte är skitkallt... brrr... Eldar för fullt här hemma, runt 0 o blåsigt är inte detta hus byggt för, men det är helt okey, mys o trivselfaktorn slår det! Snart är det ju vår o varmt. Det blir underbart!

Nähä, nu börjar Renées brygga, trevligt program! Sen blir det bingen o förhoppningsvis att Polis-Poppy håller sig lugn...

Tjo!
H