torsdag 12 mars 2015

Spontan lydnadsträning!

Lisette  messade å undrade om vi skulle träna så det blev lite brukslydnad i Tenhult efter jobbet. Poppy hade nog inte landat efter vistelse i hundpang. .. hon var inte alls så samarbetsvillig som hon brukar! Hängde knappt med i fria följet, tjuvade på inkallning, osv... När jag skulle köra skall så kom det inte ett ljud! Så hes var hon! Så det är bara att ta nya tag! 

Idag stack jag ut å joggade efter jobbet. Segt som tusan, tycker det gick mycket bättre bara för en månad sen! Kanske har en infektion i kroppen som ligger lite latent. Har ett par kompisar som fått riktig influensa, hög feber trots fulldos Alvedon å Ipred! Vill inte ha! Men det är väl bra om jag startar lugnt, gick ju med en hälsporre nästan hela förra året så jag är nog ringrostig... 

Trivs med jobbet i Eksjö! Det går bra att resa tycker jag, telefonsamtal å talbok underhåller på resan! Underbart väder gör susen. Hoppas det håller sig till helgen. Ska bli skönt å va ledig å få sova ut lite. Ville killa på Hotell Marigold som är nu kl 21 ikväll, men konstaterade att jag skulle somna som en stock... så jag slumrade en stund innan istället! Så nu e jag pigg! Den är underbar den filmen! 2.an har kommit på bio, ska absolut se den! 

Försöker vara lite nyttig med, äter sallad i Eksjö, har choppat upp grönsaker å gjort en egen dip istället för å skåpsäta, blir lätt så på kvällen, 

Nej nu fokus på film!
Natti!