lördag 31 januari 2015

Här vare rally!

Japp! Rally start nr 2 avklarad. Vi var i en jättefin hall i Burseryd (in-the-middle-of-nowhere kändes det som...) Men det var en större ort än jag trodde! De hade en jättefin anläggning med sporthall,. elljusspår o så denna hallen som var egentligen en fotbollshall med grusunderlag, men det var jättebra att köra hund på. Stort och rymligt!

Jag, Sussi o Maria skulle tävla, Maria med båda sina o alla i nybörjare. Vi var där i god tid, jag hann ha ute Poppan flera gånger o köra inne i hallen på publikytan. Det var tre tävlingsplaner. Massor av störningar helt enkelt! Men det fixar hon galant faktiskt. Det svåraste för henne är när vi möter nån med hund på håll, en ensam person, då laddar hon från tårna, här kan hon inte styra upp alla och det blir lugnare. Vi kunde träna ganska bra o fick banan så vi kunde köra igenom alla momenten. Det var klart den klurigaste banan vi kört, så det tog ett tag innan den satt. Maria blev delad 1:a med Elite på 99 poäng, jag blev 9:a på 94 poäng. Sussi missade tyvärr ett moment o blev då tyvärr diskad, men i övrigt så gick det jättefint! Jag tror de fick mersmak! Jag missade 1+1+1+1 poäng på ett moment... det var nr 3 och hon skulle fram framför mig o sätta sig, sen gå in till höger om mej och komma runt på vänster sida, där hände allt möjligt... sen hade jag nåt förarfel på nåt moment o så ett sträckt koppel på ett moment. Kändes helt okey faktiskt! Nu har jag förhoppningsvis en tävling kvar tills jag är uppflyttad i nästa klass. Förhoppningsvis i Sävsjö i mars.

Här är gott om snö hemma, förhoppningsvis ska vi åka en skidtur imon härikring. Får spåra lite.. gott om backar är det ju så det gör nog susen!

Har en körig vecka framför mej, jobbar nog 7 dagar i rad som det ser ut som. Håller det lite öppet, kanske finns nån nödlösning. Det är skönt att det börjar bli ljusare på kvällarna nu, skönare att hinna ut i ljuset! 

Tjo!
H