tisdag 13 januari 2015

Jobbvardag!

Ledighet är skönt, men jobbvardag har åxå sin tjusning. Jag gillar rutiner, men lika mycket gillar jag impulsivitet, att hitta på nåt. Balansen är bra! Idag slutade jag 14,30 o åkte hem o passade på att gå en långsväng i dagsljus. Riktigt vårigt ute! Men det var en isig, blaskig o geggig promenad. Stormen Egon har satt sina spår. Vid ett hygge så hade stormen tagit nästan lika mycket till...

Igår fick jag o Sussi ett ryck o tränade Rally inomhus i Taberg. Vi byggde en bana o så körde vi den... ett antal gånger... hmmm.... finns lite förbättringspotential! Poppy var ganska laddad, hade bara gått en sväng så när jag körde 5.e varvet, då började hon tagga ner lite. Jag som inte ens hade tänkt träna rally, men va tusan. Det kan ju bara bli bättre... 

En mycket fin platsliggning gjorde hon med Allan! Han var lite stökig så Sussi fick gå o lägga om honom, men hon brydde sej inte alls. En stor skillnad på henne som kommit sista månaderna nu när vi kört lite inomhus är att vi kan träna obehindrat tillsammans utan att hon bryr sig så mycket om Sussis hundar. Å det är ett framsteg kan jag säga... Hon som är så avundsjuk o störningskänslig! Avundsjuk på så sätt att hon vill ha alla andras bollar o leksaker o ingen får springa omkring utan att hon är med... Den lilla polishunden! ;-)

Har läst PM för tävlingen. Jag har startnr 12, Sussi nr 14 o Maria nr 15 - men - klassen börjar 12,30 med banvandring vilket är helt perfekt. Jag ska vara där vid 10 å sen ska hon miljötränas... Då är hon nog lagom mör tills hon ska in! Det är en nybörjarklass som börjar vid 8-tiden så då hinner jag nog se några ekipage innan den är slut. 

Jag o Lisette började skate-kurs o onsdags i Nässjö! Jag kan väl hyfsat, men min teknik är ju inte strålande, så det finns ju förbättringsmöjligheter där med! Det är kurs imon igen, men dagarnas tö o regn lockar inte precis... det gör det ju inte lättare att hitta tekniken på skitdåliga spår. Får se om jag åker, Lisette fick hoppa av, hon tryckte till svanskotan förra gången. Har en kompis som behöver flytthjälp imon kväll så jag kanske får bistå där istället. 

Ska jobba hela helgen o ska in på möte på ledig dag så den här veckan blir fulltecknad. Helt  okey, hinner vad jag ska ändå!

Nu blir det soffmys o läsa bok!
Tjo!