söndag 18 januari 2015

Jobbhelg snart avklarad!

Nyss hemkommen efter jobb söndag kväll. Gått en sväng med Poppan men känner inte att jag kan skutta i säng direkt, får vara lite social med henne innan vi nattar oss. Hon går här o pysslar lite. En påse halstabletter som låg på bordet "råkade" hamna på golvet idag i en obevakad stund o dessa lakritstabletter ligger visst lite varstans här hemma nu. På ryamattan, i soffan (på hennes hundfilt som tur är) osv. Hon går o snusar runt här å rätt som det är hittar hon en å då kan jag gå o sno den för henne... det lilla monstret!


Promenad på fm ledde till lite rally i trädgården. Hon skötte sej rätt okey, inte för laddad. Det jag egentligen (eller hon...) skulle behöva är en miljö med många hundar runt omkring, men det är lite svårt att få till nu i vintertid. Vi ska träna inomhus imon, jag, Sussi o Lisette, men det blir inte så mycket hundstörning. Vi får se, startar ju inte föräns kl 12,30 på tävlingen så då får jag väl miljöträna några timmar innan...

I onsdags blev det ingen skatekurs, skitväder o sen från jobbet så jag hoppade det. Nu ska det dock snöa så jag hoppas att jag kan gå på onsdag. Vi ska gå igenom 3:ans och 4:ans växel. Hoppas det är hyfsat underlag, 3:an är så vinglig om det är ojämnt. Jag är för dåligt musklad i fotlederna. Konstaterar det varje år jag kör skidor o glömmer göra nåt åt det till varje år... har kört lite styrka här hemma. Det är ju smidigt med Youtube! Hittade nåt cirkelträningspass som höll på i 30 min ca, körde det på tv:n o det var glada tillrop, sommar, strandmiljö o fåglarna kvittrade. Helt okey. Träningsvärken inföll sig som på beställning efteråt så nån nytta gjorde det väl allt!

Imon blir det jobb igen, börjar kl 7... Rond o grejer så den dagen går nog fort. Slutar vid 15,30 så jag hinner hem o rasta Poppan så hon kanske är lite talbar till träningen. Ledig på tisdag men kompisen Magda ska sova över o sen har vi sjuksköterskemöte som jag ska gå på. Se om jag kan bjuda en annan kompis på middag o bio, hon har fyllt år. Vi gör tvärtom när jag fyllt år... Enkelt va! :-) Trevligt dessutom! Utan när vi gick på Hotel Budapest, den tyckte vi inte var nån höjdare... Men jag såg att den hade fått en Golden Globe för bästa komedi, men vi kom fram till att det var nog ett pris för årets största skämt... ;-P

Ja, ja, vi begrep nog oss inte på den bara...

Vinkväll med väninnorna avklarades åxå i torsdags, mycket trevligt! Å goda viner o god mat. Vad mer kan man önska. Käre bror Ingemar körde hem oss. Jag konstaterade att det är tur jag har en 4-hjuls driven bil, annars hade jag aaaaldrig kommit upp för backen här hemma. Det är inte skottat o det går uppför, uppför o uppför o dessutom i slutet går det ännu mer uppför o så är det en skarp sväng... Det klarade inte brorsans BMW! Men min fantastiska Skoda går som tåget!

Tja, det går ju inte å se hur brant o kurvigt det är, men det är det... 

Nu har lilla Poppan gått o lagt sig här, så nu kan jag nog med göra det med gott samvete! Klockan ringer ju snart... Har en bra bok jag lyssnar/läser nu, Divergent av Veronika Roth. Riktigt spännande! Det är jag o kompisen Lotta som gillar ungdomsböcker. Hon jobbar ju på Akademibokhandeln o har full koll på bokutbud o vet vad jag vill ha - perfekt! Den är lite som Hungerspelen men mindre blodig... En kompis sa att Hungerspelen var som en "Blodig Pippi Långstrump" Lite kul tyckte jag...

Natti!
H