måndag 5 januari 2015

Bröllopskrock o rallyfokus!

Haft en underbar ledig vecka, njutit av härligt väder och lugn o ro. Varit ute mycket, läst och tränat lite hund. Fick idag en inbjudan till min kompis Carro, helt osannolikt krockar det med Lisette och Daniels bröllop... Har väl inte varit på bröllop på jag vet inte hur många år och så är det plötsligt två stycken - samtidigt! :-( Hmmm... får grunna på den. Det ena är i Jönköping och det andra är i Halmstad, så det går liksom inte att fara emellan heller. Ja vi får se, det är i juni. 

Har ju fått ett ryck o anmält mej till ett par rallylydnadstävlingar! Har ju egentligen bestämt mig för att jag inte ska träna rally direkt, men äsch, har ju inget annat att fokusera på just nu!


Så nu har vi tränat! Tog några skyltar och la ut dem lite spontant o det gick ganska bra faktiskt! Det vi får jobba på lite är att gå in o sätta sig framför mej. Hon hajar liksom inte syftet riktigt! Men det kommer nog. Har några veckor på mej. 

Igår var vi hos Magda o Mikael o testade lite skytte!. Första gången jag testade att skjuta med ett kulgevär. 80 meter å här är första träffbilden!

Det översta var första skottet, då satt jag lite illa, men de andra två är snygga tycker jag! Sen fick jag testa hagel o lerduvor. Hmmm... det var ju inte lika lätt. jag tycker det är så svårt när jag inte ser hur jag skjuter! Sen hade jag lite för bylsig jacka så det var svårt att få upp geväret i position. Där finns det utvecklingspotential... Ska ta tag lite mer i jägarplugget åxå. 

Nu blire jobb hela veckan, ska träna lydnad onsdag kväll med Lisette, ska väl köra lite rally till...

Nu blire till soffmys! 
Tjo!
H