torsdag 22 januari 2015

Dålig tajming!

Äntligen kommer snön!!! Å jag blir... Förkyld! :-( Inte vad jag tänkt mej... Tog en semester dag idag, hade feber igår, inte så mycket men tung i huvudet o trött som tusan. Har flera nätters halvtaskig sömn i bagaget efter helgens jobb åxå. Inte så att jag sovit så dåligt, men i mitt behov, för lite. Magda sov över månd-tisd o då var vi uppe vid 5,30 eftersom hon började kl 6,45 så det bidde inte så mycket sovmorgon även om jag vilade en stund när hon hade åkt. Men nu känner jag mej på G igen. Haft en lugn dag, en snöig lugn promenad med Poppan, en sväng i Huskvarna i ett ärende, köpte thai-mat o sen hem igen. Softat framför bok, tv, vilat. Imon blir det jobb igen, jag är själv o jag vet faktiskt inte när min kollega kom ifrån idag, så det blir nog en lång dag, oavsett att det är fredag. Måste ju göra klart liksom. Men jag har gärna mycket på agendan så det löser sej. 

I tisdags var jag på sköterskemöte o sen obligatorisk mat o bio som födelsedagspresent till en kompis. Vi skulle prova en ny restaurang som låg bredvid bion, kommer naturligtvis inte ihåg vad den heter nu, men de har en bild med en tjur med långa horn. Vi hade bråttom, bion skulle börja 17,45, så vi kom farande vid 16,50 o skulle gå in - stängt!? Äsch, de öppnade 17, ja då rusade vi iväg o hann avverka en klädbutik, en blus o en scarves rikare för min del... tillbaka till restaurangen 17,05. Fortfarande stängt!?! Vi såg två personal gå o pyssla där inne o låtsades inte se oss... Jisses vilken service!!! Näe, då fick det va. Kanske att den heter Texas longhorn?!? Äsch, kommer inte ihåg. Så gav vi katten i den restaurangen, jag menar, har de sånt undertempo med att öppna, då får vi väl maten först när bion är slut... Då stack vi bort till Jaensens boefhouse. Där var för mycket folk, vi skulle inte hinna. Då studsade vi in på thai-mats-restaurangen som ligger ett kvarter bort. Där var vi ensamma! Jodå, det skulle vi hinna. Mongolisk buffé var det. Jag åt så magen stod o 4 hörn. Efterrätt hann vi dock inte med. Sen rusade vi iväg till bion. Först på plan trots att klockan var 17,45... Vi gjorde det bekvämt för oss, upptog 4 säten minst och inte de säten vi fått. Vid 17,50 började vi bli lite kinkiga, va tusan, vi hade ju hunnit med efterrätten åxå!? Dags o leta upp biljetterna, satt vi i fel salong?! Nej, det gjorde vi inte... bion började 18,45... Ridå... men va tusan, vi satt ju bekvämt så det blev prat istället. Sen började det komma folk, ingen gjorde dock anspråk på våra platser, föräns vid 18,44, typ... Då fick vi ursäktande plocka ihop alla våra pinaler o gå två rader upp, när reklamen hade börjat. Hmmm... ja, ja. Filmen var himla bra i alla fall. The Imitation game


Handlar om en kille med asperger eller liknande som är matematiker o löser tyskarnas hemliga koder under andra världskriget. En sann historia, bra spelad o spännande. Klart sevärd!

Poppan kan koppla av... Efter lite rallylydnad i måndags så såg hon ut så här... Gullefjun!

Nähä, får pyssla till det lite här innan natten. 
Tjo!
H