tisdag 3 februari 2015

Äntligen snö!!!

Det är så vackert här hemma nu! Flera dm snö o jag o Poppy trivs som fisken i vattnet! Men det är lite kylslaget här hemma... eldar för fullt i kakelugnen o även i vedspisen. Har ju elvärme så jag håller ju gärna ner den lite grand... Golven är skitkalla o när det blåser ute så drar det in vid ytterväggarna... brr... Men jag trivs fantastiskt bra här ute ändå! Jag kan sitta i soffan med ett täcke över mej, inga problem. Har ett riktigt tjockt täcke i sängen, varma sockor o myskläder har jag ingen brist på. Å snart är det vår! 

Nåt som jag tycker är underbart är att jag kan hoppa i längdskidorna o ge mej iväg utanför dörren! Det är livskvalitet det! Var ute igår o körde väl ca 7 km eller nåt. Vi spårade i söndags, men sen kom det ju mer snö så det blev till o spåra om lite igår. Vi körde ganska lugnt i söndags, dvs jag kunde ju göra det, M körde först med sina lite bredare skidor å spårade, mina smala klassiska spårar inte så bra. Han har såna där nya träskidor som jag nu inte kommer ihåg vad de heter, men de är både långa o tunga. Men igår slutade jag 14,30 å hann åka innan det blev mörkt. Poppan var lös o skuttade ikring för fullt. Då körde jag på så jag var rejält svett. Härligt! Imon ska jag nog åka upp till IKHP på kvällen o köra skate med Poppy. Vi får vara där med hund efter 20,00. På torsdag har vi styrelsemöte i SFPO vid 17,30 men jag slutar 14,30 så jag hoppas hinna hem o åka hemmavid innan. Gäller ju att njuta nu!

Haft en go lunch med Magda på Ryhov idag. Kul att ses o avhandla vardagens vedermödor! Nu jobbar jag varje dag denna veckan, även helgen. Men jag har sovmorgon på lördag vilket är skönt. Jobbigt att gå upp tidigt nu när det är så mörkt på morgonen tycker jag... även om jag inte sover särskilt länge när jag är ledig! Vanorna sitter i...

Poppan kommer väl vara odräglig när snön försvinner, hon är ganska lugn nu när hon håller igång så i snön! Men då får jag köra mer hjärngympa med henne tror jag! Idag har jag varit ute o gått i två timmar, hälften i all snö i skogen, Våeryd, Västraby, Hundshult o hem. Det är ju ganska ljust ute nu när det är snö, även om det blir kväll! Härligt!

Nähä, nu blire hopp i säng...
Tjo!