onsdag 4 februari 2015

Men det här med parkeringar...

Hur svårt kan det va!?! Folk löper ju amok nu när det kommit lite snö, plötsligt kan man stå hur som helst!? Okey, strecken syns inte, men när man har en begränsad parkering för ett visst antal bilar, då kanske man får tänka till o ställa sig lite smart så att så många som möjligt får plats!? Man får kanske börja med att ställa sig från en kant o sen fylla på, det går ju inte att ställa sej i mitten o hoppas att man kommer mellan två streck å att alla andra sen får anpassa sej!? Ja jag vet, helt idiotiskt att jag lägger energi på detta, men det kan reta gallfeber på mej... Likaså att ställa sej med 1-1,5 m emellan bilarna - eller ännu värre - 30 cm mellan bilarna, så den som äger bilen till höger inte kommer in! Jag menar, hur egocentriskt är inte det!? Bara jag får plats, så!? Nej jag tycker det är jättekonstigt faktiskt, hur man kan tänka/göra så. Den gyllene regeln tycker jag passar in finfint här... Parkeringen på jobbet delar vi med ett par andra arbetsplatser och där är det ofta så här tycker jag. Har även tjänstebilen på den parkeringen där vi även har motorvärmare o idag var den upptagen av nån Saab-människa som stod där istället. Därmed har jag en iskall bil x 2 imorgon, dels hemma o dels på jobbet. Sånt gör mej irriterad! Fick dessutom hålla på att diskutera kring detta för nåt år sen med en som brukade ställa sig på vår parkering och liksom tyckte att det var okey! Så när vi kom på em o ofta hade mycket o bära, då fanns det ingen parkering till oss! Trots att vi hade en anvisad plats. Nej här fattar jag ingenting. Typiskt I-lands problem... Men det är väl min käpphäst... vad har ni för käpphästar!? 



Jobb idag o var väl hemma lite innan 17. Hoppade i skidorna omgående o skidade iväg från ytterdörren o ut i skogen och upp över gärdena ovanför Hundshult. Det var en del snö kan jag säga, men här skulle det bli skidspår minsann! Får väl se hur de blev till helgen... hoppas att solen gassar på lite så de fryser till, just nu är de ju väldigt mjuka. Hade väl tänkt åka till IKHP o köra ikväll, men neeej... pallade inte. Skönt att komma ut direkt o lite ljus. Slippa åka. Saknar dock att kunna skejta, det funkar förstås inte här i djupsnön, det får bli de klassiska skidorna. Poppy fick dra lite grand ändå o det verkar hon göra så gärna så. Då stakar jag för fullt så det blir motion för oss båda. Hon travar o galoppar på så det går undan, men det var ju på de ställen där det var t ex kört med traktor o även nere på Spexerydsvägen som jag fick åka en bit på. Det fastnar dock väldigt mycket snö på hennes små tassenassar... stora snö o isklumpar blir det. Men hon biter bort en del själv sen får jag hjälpa henne lite. Hon ser dock okey ut i tassarna än så länge, får ha lite koll där. Nu sover hon gott i soffan - på min plats! Självklart...

Så här gullig är hon när man ska pussa på henne lite i sängen... monstret! Nej, hon kan faktiskt komma o vara riktigt kelen, bara man inte försöker hålla fast henne, då blir hon monster, fast inte om man tar henne i famnen, då är hon väldigt medgörlig! Fast hon morrar som tusan när jag lyfter upp henne, men sen är hon helt lealös o lite nöjd faktiskt. Så det har hon accepterat! Gullefjun. Vi har det väldigt gott tillsammans för tillfället. Vi har ju haft våra diskussioner om både det ena o det andra, men just nu är vi väldigt överens om tillvaron! Skönt!

Nähäpp. Jag o Surfplattan får nog gå till sängs nu. Läser en ganska bra bok från Storytel, Ghostman heter den (på svenska) Författare kommer jag inte ihåg. Har precis avklarat Maryan Keyes senaste, den var väl sådär... för lång helt enkelt. 

Tjo!
H