torsdag 12 februari 2015

Brandvarnaren...

Nja, det är ju inte så att det brunnit eller så, men jag stekte ägg å falukorv... Jag hade bara två korvar kvar i pannan å då rök det en del när jag sen tog bort den å spolade under hett vatten å det rök en del Då gick Poppy igång å blev jätteorolig! Tror hon kände igen det från tidigare när det ibland rykt å brandvarnaren gick igång å då har man svurit å gått igång å viftat under den å öppnat fönster. Det har hon inte gillat! Så börjar det ryka här hemma - då säger hon ifrån! 

Det gör hon ju med besked även när det kommer nån kan jag säga. Tur hon var i hundgården häromdan när jag städade å det kom en bil åkandes här hemma. Det var Jehovas! Ända hit liksom!? Jisses va ambitiöst! De lämnade en lapp å sen fick de åka... 

I helgen blir det Dan Reed! Härligt! Han är underbar live! I övrigt blir det lugnt, ska fira en kompis som fyllt år på söndag å sen träna lydnad en sväng på kvällen preliminärt. Hoppas vädret sköter sig I helgen, 1 plus å duggregn idag var sådär... Går med dubbar under skorna, enda chansen å ta sej fram...

Poppy med sina kottar...💜
Tjo!