fredag 20 februari 2015

Nytt jobb!

Japp! Nu är det bestämt! Ska arbeta deltid på Palliativa vårdenheten i Eksjö. Tanken är att jag delvis ska ha kvar mina helger i Jönköping å 1-2 vardagar/va å resten i Eksjö. Hagfors mitt första pass idag. Jag kommer ju i princip göras som jag gör fast mot hemmen å jag kommer vara anställd av Regionen (dvs landstinget). Så det är många ganska nya system å sätta sig in i. Men det var inte bara nya ansikten jag träffade å det känns ju bra! 

Varför Eksjö då? Jo dels behövde de sjuksköterskor å dels har jag varit i Jönköping i 15 år nu. Roligt med ny input å inspiration å utmaningar! Mycket har ju förändrats i Jönköping genom åren å vi har nu en stabil verksamhet med gott förtroende. Eksjö är i mer i uppstart med lite nytt folk där jag är den mest erfarna inom området. Men garanterat har vi mycket att lära av varandra å det tycker jag ska bli kul! Det är ett stort område med mycket landsbygd å det lockar mej. 

Dessvärre ska jag till Eksjö igen ikväll... ska på middag å filmquiz med en kompis, bestämt sedan tidigare. Men jag har hunnit hem här å gått nån timme med Poppy så det ska reda sig. En liten stunds vila hinner jag innan det är dags å svida om!

Tjo!