måndag 15 december 2014

Måndag igen...

Har haft en skön helg med härligt umgänge o hundträning. Passade Sussis svansar ute i Bondstorp fred-lörd och det gick jättebra. De kom hem på lördag em/kväll och då käkade vi o gick promenixen i Bondstorp på kvällen. Det var inte livat där kan jag säga... På söndagen så var vi uppe i ottan och åkte till Varberg o tränade för Anders K. Det gick riktigt bra faktiskt. Dels tror jag att det gjort susen att vi har kört inomhus, hon var lugnare i miljön med fler hundar och dels så var hon nog lite trött efter sin självpåtagna polisuppgift när HON har passat de två rottweilerna... Det kostar på att ligga på topp! ;-) Vi var ganska trötta båda två när vi var hemma vid 20,30 igår kväll. Vi valde att köra nån "genväg"... Vi körde efter GPS och Sussi var chaffis. Vi hamnade på värsta grusvägen... jisses vad det svängde o gick upp o när!!! Jag brukar inte vara åksjuk, men det blev jag då... urk! Till slut fick jag be om att köra å då gick det lite bättre.... liiiite... kände mej sjuk! Inga mer genvägar!



Avundsjuka hundar som är instängda i Bondstorp... stackarna! ;-)

Fredagen då... allt klaffade, Poppy var hos veterinären o kollade sina ögon o fick vaccin. Det har runnit lite från hennes ögon, men hon hittade inget, men jag ska köra med lite ögondroppar en vecka med lite kortison i. Eksjö gick åxå bra, träffade kollegor o diskuterade lite olika saker. Examen gick åxå bra. God mat o fin musik. Kanske inte när vi sjöng... någon egenskriven låt med spex i, kanske inte min bästa gren, men va tusan, det är ju bara å klämma i! Var rätt mör när jag landade i Bondstorp i snöstorm på kvällen!

Nu blir det jobb hela veckan, ledig i helgen dock. Ska klippa mej imon å det ska bli sååå skönt! Ser för jäklig ut i håret nu känner jag... Skönt att få det fixat innan jul! 

Nu blir det bingen. Har suttit o skrivit julkort. Skickar inte så många, några stycken, typ 10. glömmer nog nån förstås...

G´natt!
H