torsdag 11 december 2014

Klädkoder...

Tre dagar nästan ledigt med ganska olika innehåll... Imon ska jag först till veterinären med Poppy på fm, vaccination å koll av hennes ögon, tycker de har runnit mer än de brukar å hennes mamma har nån ögonsjukdom som e ärftlig. Sen ska jag till Eksjö å träffa en kollega (klädkod jeans...) , sen ska jag va i Jönköping vid 14 å vara med på YH-examination (klädkod klänning...), sen ska vi till Sussi å passa hennes hundar tills lördag (klädkod hundkläder) soffhäng på kvällen (klädkod myskläder...) puh! Kommer bli liiiite stressigt imon på dan känner jag! Men de löser sej.

Har tränat inomhus m Sussi å Lisette idag. Lite nya tankar utanför boxen hur jag ska jobba med Poppy! Framförallt mellan momenten. Idag var hon faktiskt rätt sansad. Det är ju skitsurt väder sen nån vecka tillbaka vilket inte inbjuder till lydnadsträning precis... Snöblask, snålblåst å regn... Det är som att gå i ett kärr hemma! Plaskar överallt... Men, men, det vänder snart!

Lyssnar på Lottie Knutssons bok om Tsunamin. Riktigt bra faktiskt. Den går igenom det som hände, sorg, kris, tröst å så pratar hon en del om ledarskap. Kloka tankar! Hon berättade om det äldre paret som åkte Norden runt å mötte upp flygplan som kom med överlevande i hopp om att deras barn var med... Om poliserna som mötte barn som kom hem utan sina barn med en nalle... DET - skulle jag ALDRIG klara! Fy vad sorgligt! Men visst, man klarar mer än man tror när man väl står där...

Har varit på avdelningen i 2 dagar nu vilket innebär att jag börjat 7 istället för 7,30. Faktiskt en himmelsvid skillnad! Men jag kom upp i tid, även om jag fick prioritera ner vissa saker... Smink ena dan å fixa-håret-efter-duschen den andra dan... Men det har ju faktiskt mindre betydelse!

Har lite planer å funderingar som jag hoppas kunna dra igång efter jul, men i övrigt så blir det jobb i jul å ledigt på nyår! Passar mej fint.

Natti!
Nu blire natti!