söndag 23 november 2014

Äntligen lite sol!

Ja lite sol tittade fram i helgen!


Var med på älgjakt å det var härligt å sitta o se solen gå upp. Poppan fick inte följa med, det hade väl blivit väl livat... men hon fick ett längre spår som hon skötte fint! Missade en apport där det precis hade gått en älg, hon käkade lite älgskit dock... men hon tog direkt upp spåret igen o sen skötte hon sig kanon. Spets o vegetationsbyte utan problem. Idag har vi gått en lång promenad på morgonen och sen körde jag lite lydnad. Laddad hund men hon skötte sig fint. Körde lite rutan bland annat, har väl kört det lite sporadiskt då å då, men med en platta i mitten så gick det fint. Trevligt pass!

Provsköt med hagel för nästan första gången i mitt liv... det var lite scary först, man visste inte hur hårt det skulle trycka till i axeln, men det var ingen fara. Körde dock med inte så stor kaliber (tror jag det heter, dvs skottstorleken). Jag träffade 100 %! :-) Sköt mot en liten petflaska på en grantopp o det var inga problem att träffa alls faktiskt. Körde som mest på 20-25 meter. Kul! Tar fram lite jävlar-anamma i en! 

Får se om det går att dela film på andra skottet här...

Imon blir det jobb, är långledig i helgen vilket ska bli skönt! Ska till Magda o Mikael i Eksjö nån av dagarna och lite annat kuligt! Ska träna inomhus i veckan o ut o springa. Poppy har varit väldigt lugn i fin här ikväll, sovit som klubbad. Det funkar kanon med hennes nya kompis, Fox vilket är skönt. Jag får ju passa henne lite för hon är ju som en flodvåg ibland, men jädrans vad arg han kan bli på henne! Fast han bara är en pytteliten Jack Russel...

Nu blir det bingen!
Natti!