torsdag 13 november 2014

Andra premiären...

Kändes nästan så. Joggat idag för andra gången, men förra gången så drog jag ju till min hamstring så nu har jag ju vilat den lite så nu känns det som premiär igen! Det gick ganska bra, framförallt var det väldigt skönt! Fick stretcha rejält efteråt, baksida lår, men det var det värt! Körde styrka åxå, situps, armhävningar, ryggups bland annat. Jag var ju barnvakt månd-tisd. Kalle, grabben som går i 4.an spelar i J-södra. Vid kl 20 ringde alarmet på hans mobil, då skulle han träna sa han o for iväg in på sitt rum o kom ut i fotbollströja. Jag o Lisa (går i ettan) hängde på. Jisses vilket pass! 55 situps - i rad! x 2 dessutom. Armhävningar, o hopp på ett ben o såna här "squats". Man står brett isär o böjer djupt på knäna med armbågarna emellan knäna å sen upp igen. 20 x 2. Vi gjorde samtidigt o dåligt uppvärmd... men jag kan ju inte ge mej mot en 10-åring... no way... Hamstringsen kved, men jag kämpade på... Inte så genomtänkt, men vi Rygertar är tävlingsmänniskor, that´s it! Skönt att det kändes ok med joggning dock. Den andra premiären var i inomhushallen igen, men nu var vi 4 hundar. En cane corso o en rhodesian tror jag. Poppy skötte sig riktigt bra faktiskt! Hon hade riktigt bra fokus trots att alla tränade o en plats blev det med. Kunde köra inkallning o runda o lite sånt trots att de andra körde. Riktigt nöjd med henne!

Imon är jag ledig, så skönt! Ska till kompisen Magda i Eksjö, mysdag! På kvällen så ska vi avtacka en kollega på Småländska kolonin. Jag har beställt Närtransport... Får se om de hittar i mörkret! Det är ju nästan ingen mobilmottagning nere på vägen heller. Ja, ja, det får lösa sig! Jag jobbar lörd o söndag så det blir inte så mycket fri-tid i helgen, men den blir nog bra ändå!


Första snön har ju redan kommit! Hoppas på snö i år, nu när jag har 4-hjulsdriven bil o allt... tänk om det inte funkar! Hmmm... Jag vill åka skidor! Var ju en riktig piss-vinter förra året. Urk! Håller tummarna!

Nu är kl nästan 22 å jag var trött redan vid 21... kvar i sommartid än...


Natti!
H