torsdag 20 november 2014

1 timme sol...

Liiiite trött på det här regnandet nu! Det är så geggigt här hemma, för att inte tala om bilen... Usch! Ska tvätta den imon, det ska ju vara lite uppehåll i några dagar (hmm.... litar inte på det, menmen...) Ska iväg på äventyr i helgen å då gör det ju inget om det syns vilken färg det är på bilen... 

Idag har jag varit med jobbet på studieresa på ett hospice i Lidköping. Intressant, men vi ligger långt fram med den vård vi redan bedriver känner jag. Men själva hospicet var väldigt fint, det drivs av en stiftelse och är därmed beroende av gåvor för att gå runt. De har 8 platser o vi har 10. En stor skillnad var att de hade lite över 40 volontärer, vi har inga! Nu vet jag inte riktigt vilka regler kommunen har för detta, men det skulle vara till stor hjälp! De skriver på dokument om tystnadsplikt och sådant och flera av dem hade jobbat i vården innan, men volontärerna hjälpte inte till i vården. De gjorde andra sysslor som var frukost/lunch/kvälls-värdar, trädgård, handlade maten (som de lagade) plus annat. Får se hur vi kan utveckla oss där!




Lilla Poppy har fått besök av Snälla Sussi som har gått med henne. Igår var vi i inomhushallen o tränade lydnad. Det gick ganska bra faktiskt, till slut ska jag väl säga... hon var rätt het i början. Körde en del parallellt med henne när Sussi körde Allan. Mycket nyttigt! Hon höll ihop bra tycker jag, även om det spiller över ibland. En plats blev det åxå. Allan gick upp en gång o då ligger hon lydigt å tyst kvar, pep lite när Sussi gick ifrån Allan bara, annars stabilt. 

Imon blir det jobb, blir nog en rätt körig dag, har lite dålig koll, men eftersom vi var borta idag så blir det väl desto mer imon. Har haft "telefonjour" idag, men det har kunnat lösa sig. Behöver komma hem i tid eftersom jag ska iväg efter jobbet ganska omgående så jag hoppas jag slipper övertid... ska bli skönt med ledig helg! Har goa saker som händer i helgen som jag ska fokusera på!


Tjo!
H