fredag 14 juli 2017

Nedräkning...

Jösses vad jag räknar nu! Bara fem (5) arbetsdagar kvar nu… Som jag längtar! Jag trivs i o för sig bra med att jobba på sommaren. Jag har ju ett fritt arbete men med mycket ansvar och min dag kan vara väldigt varierande. Det är ju lite annorlunda på sommaren, inte så mycket möten och sådant, lite mer oväntade saker händer och man träffar en hel del nya människor i och med att hälften av den ordinarie styrkan är på semester. Men att vara ledig är gött det med…

Har i övrigt haft en skön vecka. Cyklar till och från jobbet nu i princip varje dag med min elcykel. Det fungerar kanon. Det tar ca 35 minuter och det är knappt 17 km enkel resa. Jag har i princip cykelväg hela vägen och det är jag tacksam för. Hyfsat backigt är det också. Jag cyklar över Trånghalla så det blir upp på vägen ut från Bankeryd, rullar ner mot Strandängen/Vilhemsro, längs Vättern ända bort till badstranden och sen upp genom Rosenlund och över till Ekhagen. Ständigt en talbok i örat eller en sommarpratare. Telefon blir det en del också. Går bra att prata om jag min ”buff” om halsen så försvinner vindbruset. Att åka bil tar ca 20 min eller mer (alltid mer på hemvägen för då är det kö…). Så tidsmässigt är det inte så stor skillnad. Men sen har jag ju hunden när jag kommer hem och hon kräver ju sitt. Så cyklingen får inte bli för mycket motion och fys egentligen för jag vill ju träna när jag kommer hem… Igår stack jag ut och gick/sprang. Jag får oftast ont när jag springer, baksida lår eller på utsidan. Det varierar lite, men jag försöker hitta en teknik som håller. Springer låååångsamt och med mjuk isättning. Varför kan jag inte lika gärna gå då? Dels blir jag trött i ryggen av det sen blir jag ganska trött på det faktiskt. Så jag vill kunna jogga! Hur svårt kan det vara liksom?! Men uppför går bäst, konstigt nog. Så igår gick jag hemifrån och gick de två först km, sen sprang jag en låååång uppförsbacke med något enstaka stopp, sen kunde jag jogga hemåt lite försiktigt. Avslutningsvis lite yoga hemma annars blir jag så himla stel efteråt.

Poppy i lerinpackning... 


Lilla Poppan fick lite lydnad i trädgården efteråt. Hon har ju såna bryt på krypet eftersom hon inte får godisar där längre, men igår ropade jag bara in henne när hon gick och strosade på tomten, lade ner henne kommenderade kryp och då hann hon nog inte varva upp så det gick mycket bra o hon var helt tyst! I förrgår var jag dock ute och lade ett riktigt knixigt spår och sen åkte jag till klubben och jag var helt själv på planen. Jobbade med ff, läggande och kryp. Då var hon inte riktigt överens med mig och hur vi skulle göra detta. Krånglade och tjöt om vartannat i ff-starterna och halterna, så även i krypet. I själva fria följet så går hon riktigt bra faktiskt. Hon testar mig lite att hon inte vill sätta sig i halten alltid, men efter någon påminnelse så köper hon det.

I tisdags red jag och det var trevligt. Longerade unghästen Totelina och hon sköter sig bara bättre och bättre. Ska se om jag hinner upp en sväng i helgen igen. Har lite andra agendor i helgen också. Vi är bortbjudna lördag kväll, måste åka in till stan i morgon fm och ska passa på att yoga på Sana Yogacenter och sen är det kalas söndag kväll. Ikväll ska vi åka och plocka kantareller och hjortron (om inte någon har snott dem redan…) Älskar att plocka hjortron! Det är lite exotiskt nästan! Kantareller finns hur mycket som helst. Det tråkiga är rensningen bara… Nej nu får vi nog dra till skogs! Ha en toppenhelg!

Tjo!
H