onsdag 19 juli 2017

Kämpa, kämpa!

Fy va tungt det är att stiga upp på morgonen nu! Jag o sambon tummar på tiden... Jag cyklar varje dag nu men jag hinner i tid. Igår arbetade jag över 45 min så idag gick jag hem lite tidigare istället. 2 arbetsdagar kvar innan SEMESTER! Ska bli skönt.

Igår cyklade jag till Yogan efter jobbet och sedan cyklade jag hem. Jösses vad jobbiga vissa delar av yogan är! Men samtidigt så nyttiga. Jag känner det i hela kroppen verkligen. Så genomsvett och muskler som skakar och jag kan vara helt slut under passet, så skönt som det sen är efteråt finns det ingen träning som slår tror jag. Å inte den minsta träningsvärk, men det är väl att det ingår så mycket rörlighetsträning i kombination med styrkan.

Poppan fick ett pass i trädgården när jag kom hem. Jag har helt slutat att ge godis eller boll, bara fysiskt beröm och hon är väl måttligt road och jag har tappat i tempo i t ex ff. Men det får väl landa där så får jag väl chocka henne med en torr frolic eller något så är hon väl på banan igen. Lade ner henne till ett kryp och det var faktiskt bara lite protester! Första träningen där jag känner att det börjar gå lite åt rätt håll faktiskt, annars tycker jag att det varit ganska bedrövligt faktiskt. Hon har verkligen inte varit nöjd med utebliven gotte och boll. Men det har ju inte funkat att ge henne det heller, då skriker hon ju i högan sky för det istället, att hon inte får det när hon vill. Ska träna med Sussi ikväll  så då är hon väl på tå igen.

Ska på återbesök till Sandra På Fysiocanis på måndag för att se hur hon känns. Jag fick bara en akuttid sist och ett kortare besök så nu blir det en större genomgång. Lilla tant Poppy!

Vi hittar massor med kantareller. Finns hur mycket som helst faktiskt. En del är ju lite små, men de får ju vara kvar. Går inte att gå en promenad knappt utan att vi hittar kantareller! Men fy vad tråkigt det är att rensa... en bra talbok underlättar. Just nu är det Stefan Ahnhem som gäller. Precis börjat på sista boken, "18 grader minus" tror jag den heter. Bra och spännande. Det finns ju bra sommarpratare åxå. Toppen å ha till o från jobbet på cykeln! Idag lyssnade jag på Lyssnarnas sommarvärd, Tommy Ivarsson, otroligt gripande om hur han berättar om sin son som avled, bara 15 år ung i väntan på nya lungor... Så mycket kärlek i den berättelsen! 

Poppys egen grävda grop! 😉😊


Nej, Dax å svida om å dra till JBK! 

Tjo!