tisdag 20 december 2016

Det lackar mot jul!

Beställde lite tidiga julklappar till mej själv. Bland annat den här boken. Väldigt fin! Artur fick nog ett helt annat liv än det han haft! Är inne i en läsperiod nu. Har inte känt ro på hela året att sätta mig ner o läsa, det har varit så mycket runtomkring. Men nu börjar saker o ting lugna sig, sjuklingarna återhämtar sig och då är det dags att landa. Skönt! Har ju ett stort eget bibliotek med massor av böcker som jag faktiskt inte läst! Får ta igen lite. Tog en semesterdag idag. Skulle väl åkt till stan men det lockade inte... Har inte så mycket julklappsbestyr. Har fortfarande inte kommit på vad jag ska köpa till sambon. Lite oroväckande nu när det drar ihop sig. Men har ju några dagar kvar! ;-) Lite till kompisar blir det åxå. Min familj firar fred kväll o lördag lunch. Precis då jobbar jag så det blir jag o sambon som firar jul. Vi är inte några julfirare direkt, blir väl Poppy, mat o mys o lite socialt. Jag är dock ledig på söndagen. Jag har städat o julbadat Poppy. Hon drar ju till sig en del grus om man säger så. Ska borsta henne sen. Har använt hundbalsam. Borde göra susen hoppas jag. 

Har varit o tränat. Cross cage på Nordic W i Bankeryd. Andra gången jag går på det. Det tog ca 1 vecka att återhämta sig sist... jösses vad stel jag var! Men nyttigt! De har skaffat en stakningsmaskin så nu ska jag jobba lite med det tänkte jag. Jag är ju ingen gymmänniska egentligen men inser att vid 50-årsåldern så behöver kroppen lite underhåll på ett annat sätt än förr. Framförallt stretch egentligen Men jag jobbar på det! 

I söndags var jag o körde agility i Kyrkekvarn Jag kände mig hur ringrostig som helst. Vad gäller lydnad o spår o sånt så sitter det i ryggmärgen, men när det gäller agility så är det värsta färskvaran. Allt liksom försvinner om man inte kör regelbundet på mig. Att komma ihåg banan, handlingen, osv. Poppy var på hugget i alla fall. Efter det så åkte vi till Mullsjös elljusbana o sprang 5 km. Gick ett par gånger  o stretchade lite annars höll kroppen hela vägen. Det har varit en lång väg dit kan jag säga. Det är så skönt att kunna variera alla hundpromenader med joggning ibland så det känns så skönt att det börjar funka. Sen vill vi ju till fjällen i vinter igen o då behövs det ju lite flås. Det lutar åt Tandådalen. Sambons jobb har stuga där. Hyfsat pris o nära backar å spår. Får bara hålla tummarna för snötillgången. 

Nu jobbar jag imon, ledig på torsdag - då ska jag ner till stan. Ska även gå på After Work på torsdag o så kommer kompisens dotter ner från Stockholm o ska bo över. Vi ska på SPA på fredag innan jag börjar jobba. Gött!

Nu ska jag sätta lite fart igen. 

God jul!
H